foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

+48 77 406 89 25
sekretariat@zsprudnik.pl
Szybki kontakt



W roku szkolnym 2015/2016 byłyśmy (Barbara Tobik i Wioleta Wróblewska) autorkami innowacji: „Matematyczne zmagania w języku angielskim z wykorzystaniem technologii informacyjnej” skierowanej do uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 4. Zdobyte doświadczenie, jak i duże zainteresowanie uczniów takim nowatorskim sposobem prowadzenia zajęć zainspirowało nas do opracowania kolejnej innowacji na rok szkolny 2016/2017. Tym razem wykorzystałyśmy gry i zabawy dydaktyczne do prowadzenia zajęć z matematyki w języku angielskim. Tytuł innowacji: „Matematyczne zmagania w języku angielskim z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych”. Praktyczne działania pokazały, że nauczanie języka angielskiego, to nie tylko nudna nauka słówek, a matematyki – to żmudne obliczenia czy nudne zadania. Na naszych zajęciach uczeń miał  możliwość przyswojenia i utrwalenia wiedzy nie tylko w zakresie warsztatu samego języka, ale również wiedzy merytorycznej z matematyki. Duży nacisk położyłyśmy na stosowanie nabywanych umiejętności w sytuacjach problemowych, twórczych. Zastosowana metoda gier i zabaw dydaktycznych sprzyjała aktywizowaniu uczniów, wpłynęła na ukształtowanie pozytywnego nastawienia do matematyki i języka angielskiego. Uczniowie uczyli się wytrwałości, dociekliwości i cierpliwości, cech przydatnych na dalszych etapach nauki. 

 

Wykorzystałyśmy gry dydaktyczne Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego m.in. Szalone zakupy, Trzy wymiary, Jakie masz pole?, Transformacje. Przygotowane i opracowane zostały przez nas w języku angielskim: krzyżówki, wykreślanki, piramida liczbowa (polegająca na uzupełnianiu wolnych miejsc zgodnie z podaną regułą), domino matematyczne, rebusy, bingo matematyczne. Szóstoklasiści  uczestniczyli w zabawie polegającej na rysowaniu na podstawie opisu (oczywiście w j. angielskim) odpowiednich figur geometrycznych z uwzględnieniem kształtu, wielkości, ich rozmieszczenia w wyznaczonym polu, w zabawie liczbowej „Obcy”, „Im więcej tym lepiej”, „Wąż matematyczny” czy „Zgadnij kto?”. Jednym z zadań było wspólne zaprojektowanie przez uczniów kart do gry „Crazy shopping” i opisania ich w j. angielskim. Na zakończenie zorganizowałyśmy wycieczkę do Wieszczyny. Tam spędziliśmy dwa dni w otoczeniu pięknej przyrody. Połączyliśmy przyjemne z pożytecznym. Wędrowaliśmy szlakami sudeckimi i bawiąc uczyliśmy się. Przeprowadziłyśmy zajęcia w języku angielskim z kultury i obyczajów krajów anglojęzycznych zakończone prezentacją prac na forum. Na zajęciach z matematyki w grupach uczniowie rozwiązywali przygotowane zestawy zadań na logiczne myślenie, zagadki matematyczne, rebusy. Dużo emocji wywołało ćwiczenie polegające na zrzuceniu z wysokości blatu stołu surowego jajka z wykorzystaniem balona, sznurka i taśmy klejącej. Eksperyment ten zakończył się dla wszystkich grup sukcesem.  Bardzo ciekawym doświadczeniem były zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej w języku angielskim prowadzone przez nauczyciela i instruktora ratownictwa medycznego p. Pawła Hoffmanna. Przeprowadzone były symulacje realnych wypadków, które uczyły dzieci reagowania w nagłych sytuacjach. Były to dla nas bardzo inspirujące dwa dni. Z pewnością powtórzymy taką wycieczkę w następnych roku.  Na zakończenie roku szkolnego każdy uczestnik innowacji otrzymał certyfikat poświadczający udział w  zajęciach. 

W zajęciach uczestniczyli: Ewa Chrobak, Julia Ebel, Paulina Niżyńska, Szymon Syska, Aleksandra Skowrońska, Aleksandra Jawoszek, Jakub Pastuła, Dawid Wojtalik

Autorki innowacji: Barbara Tobik – nauczyciel matematyki
Wioleta Wróblewska - nauczyciel języka angielskiego

więcej zdjęć - kliknij miniaturę



Copyright © 2019 Copyright Zespół Szkół w Prudniku Rights Reserved.